ΔΑΝΑΗ ΚΑΡΑ Masterclass Πιάνου
Δευτέρα 9 έως Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου // Αίθουσα Γιάννης Μαρίνος του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής
Η πιανίστα Δανάη Καρά προσφέρει ένα Masterclass για πιανίστες ή σπουδαστές επιπέδου τουλάχιστον Α’ Ανωτέρας. Το σεμινάριο που διοργανώνεται από τον Σύλλογο Οι Φίλοι της Μουσικής, θα διεξαχθεί από τις 9 μέχρι και τις 12 Φεβρουαρίου 2026 στην Αίθουσα Γιάννης Μαρίνος του Συλλόγου στο Μέγαρο.
Οι σπουδαστές που θα επιλεγούν θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν μία σπουδή, Σοπέν ή Ραχμάνινοφ ή Σκριάμπιν ή Λίστ ή Ντεμπυσί και ένα μέρος σονάτας της επιλογής τους, της κλασικής ή ρομαντικής περιόδου. Ένα από τα έργα θα παρουσιαστεί στο κοινό, στις συναυλίες που θα ακολουθήσουν, την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου στις 17:30 και 20:00.
Τα μαθήματα, συνολικής διάρκειας 90’, θα πραγματοποιηθούν σε δύο τμήματα α’ τμήμα: Δευτέρα και Τετάρτη και β’ τμήμα: Τρίτη και Τετάρτη. Θα ξεκινούν στις 13:00. Όλοι οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και των τεσσάρων ημερών.
Προϋποθέσεις συμμετοχής
Οι πιανίστες, διπλωματούχοι, πτυχιούχοι ή σπουδαστές, θα πρέπει να συμπληρώσουν μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου τη φόρμα επισυνάπτοντας:
- ένα link με βιντεοσκόπηση ενός κομματιού έως 10 λεπτά
- τα δύο έργα που επιθυμούν να μελετήσουν στο masterclass (μία σπουδή και ένα μέρος σονάτας)
- ένα σύντομο βιογραφικό και
- βεβαίωση ωδείου για το επίπεδο τουλάχιστον Α’ Ανωτέρας (δίπλωμα ή πτυχίο)
Οι επιλεγέντες από την επιτροπή θα ανακοινωθούν στις 19 Ιανουαρίου.
Κόστος συμμετοχής
Ενεργοί συμμετέχοντες: 190 ευρώ για το σύνολο των 4 ημερών και τις πρόβες για την παράσταση
Ακροατές: 20 ευρώ ανά ημέρα/60 ευρώ για το σύνολο των 4 ημερών
Συναυλίες: Ελεύθερη Είσοδος
Πληροφορίες:
Γραμματεία Δ.Σ. ΣΦΜ
Τ. 2107282 566, 567
Μ. [email protected]

ΔΑΝΑΗ ΚΑΡΑ
«Υποδειγματικές, και εμπνευσμένες πρώτες εκτελέσεις, γιά μία ακόμα φορά από την Καρά. Ερμηνείες που συναρπάζουν τον ακροατή με την διαύγεια, ορμητικότητα και πληθωρικό ψυχισμό … αμεσότητα που κόβει την ανάσα …» International Record Review, Charles Hopkins Vol.5Nov 2004.
Ελληνίδα πιανίστα, με πρώτη εμφάνιση στα δεκαέξι της χρόνια και με μουσική πορεία πενήντα χρόνων, έχει διακριθεί στη διεθνή μουσική σκηνή για την ερμηνευτική της τέχνη. Πραγματοποίησε επαναλαμβανόμενες μετακλήσεις σαν σολίστ με πλήθος διεθνών και ελληνικών ορχηστρών, σε σειρές συναυλιών, σε διεθνή φεστιβάλ, (Ηρώδειο, Cervantino, Santander) και περιοδείες σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο. Ξεχωρίζουν οι συνεργασίες της με μαέστρους όπως ο Matthias Bamert και BBC Philharmonic, Hans Graf και Mozarteum Orchestra Salzburg, Philippe Entremont καιWiener Kammerοrchester, Vladimir Spivakov με τους Moscow Virtuosi, Friedemann Layer με την Orchestre National de Montpellier και την Orchestre du Conservatoire National de Paris, Jacob Kowalski και Orquesta Sinfonica de Cervantino, Giancarlo Andretta και Aarhus Symphony Orchestra, John Georgiadis Bangkok Symphony Orchestra, Budapest Camerata, Sofia Philharmonic, Robertas Šervenikas και Lithuanian State Orchestra, Adrian Sunshine, Alexander Lazarev, London Festival Orchestra,κ.α. Στην σύμπραξη ως σολίστ στην Ελλάδα συνεργάστηκε πολλάκις με αρχιμουσικούς όπως ο Αλέξανδρος Μυράτ και την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, καθώς και με τις ΚΟΑ, ΚΟΘ και Συμφωνική τηε ΕΡΤ με τους Μιλτιάδη Καρύδη, Cristian Mandeal, Ch.Olivieri Munroe, Βύρωνα Φιδετζή, Ηλία Βουδούρη, Δημήτρη Αγραφιώτη, Κοσμά Γαλιλαία, Βύρωνα Κολάση, Eυθ.Καβαλλιεράτο, Τάτσης Αποστολίδης κ.α.
Πολυάριθμες υπήρξαν οι ραδιοφωνικές, οι τηλεοπτικές εμφανίσεις και ζωντανές μαγνητοσκοπήσεις συναυλιών από την ΕΡΤ από το 1979 έως το 2018. Το 2017, παρουσιάστηκε από το κανάλι της Βουλής ωριαίο αφιέρωμα στην πορεία της στην εκπομπή «Μουσικές Μορφές», και το 2018 μαγνητοσκοπήθηκε από την ΕΡΤ2 η ερμηνεία της του 5ου Κοντσέρτου του Μπετόβεν με την Συμφωνική της ΕΡΤ με διευθυντή τον Ηλία Βουδούρη. Εξίσου πολυάριθμες οι ραδιο-τηλεοπτικές εμφανίσεις στις χώρες όπου έχει προσκληθεί, όπως στην France Musique και Radio France, στο Radio UNAM, Radio Educaciόn στο Μεξικό, στις Δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής Ρωσίας χώρες όπου είχε περιοδεύσει κατ’ επανάληψη, στη Βουλγαρία, στο ΡΙΚ της Κύπρου, WDR Γερμανίας, WGBH Βοστώνης,WQXR Νέας Υόρκης, καθώς και σε ειδικές μετακλήσεις από το ΒΒC 3 με την Φιλαρμονική του BBC.
Η καλλιτεχνική ταυτότητα της Δανάης Καρά προσδιορίζεται από την προσήλωση της κατά τις δεκαετίες ’80 και ’90 να φέρει στο προσκήνιο σημαντικά και δυσπρόσιτα έργα αλλά και να ανασύρει από την αφάνεια παραμελημένα αριστουργήματα της κλασσικής παράδοσης καθώς και τις διαφορετικές όψεις της Ελληνικής Μουσικής δημιουργίας.
Οι επιλογές αυτές αποτυπώνονται στην 25ετη δισκογραφία της (1980-2005) με δεκαέξι άλμπουμ που περιλαμβάνουν έξι κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα όπως το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Γιώργου ΣΙΣΙΛΙΑΝΟΥ σε πρώτη εκτέλεση, το 3ο και 4ο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Νίκου ΣΚΑΛΚΩΤΑ σε πρώτη εκτέλεση, το 1ο , 2ο & 3ο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Felix MENDELSSOHN. Η δισκογραφία για σόλο πιάνο περιλαμβάνει τις διαφορετικές όψεις της Ελληνικής Μουσικής δημιουργίας με σημαντικά έργα του Ελληνικού Μοντερνισμού του 20αι. σε παγκόσμιες πρώτες εκτελέσεις, όπως τα πιανιστικά έργα των Δημήτρη Μητρόπουλου, Νίκου Σκαλκώτα, Γιάννη Κωνσταντινίδη, Μανώλη Καλομοίρη, Μίκη Θεοδωράκη, Θάνου Μικρούτσικου, Κυριάκου Σφέτσα, και το σύνολο των έργων για πιάνο του Μάνου Χατζιδάκι. Πέραν αυτών δισκογράφησε κύκλους των πιανιστικών έργων του Johannes Brahms, έργα Manuel De Falla και παράλληλα αναβίωσε έργα προ-κλασσικής παράδοσης όπως τις 62 Σονάτες του Domenico Cimarosa (διάκριση 5 Diapason).
Η δισκογραφία της πραγματοποιήθηκε σε παραγωγές των εταιρειών Universal/DECCA Agora Musica, ΕΜΙ Classics, Philips, Universal/Millennium Archive, και την ελληνική ΛΥΡΑ με σημαντικούς παραγωγούς όπως οι Αλέκος Πατσιφάς, Φίλιππος Παπαθεοδώρου,Niko Velissioti,και René Koering.Μετά την σημαντική αρθρογραφία γιά τις «ερμηνείες αναφοράς» όπως χαρακτηρίστηκαν από το International Record Review, Gramophone, Diapason, American Record Review, Klassik Heute, Record Geijutsu, η δισκογραφία της αρχειοθετήθηκε στο Διεθνές Πιανιστικό Αρχείο του Πανεπιστήμιου Maryland (IPAM) των ΗΠΑ. Από το 2013 και ένθεν, η δισκογραφία της κυκλοφορεί σε ψηφιακές επανεκδόσεις από την NAXOS και την NAR Classical International.
Δύο ειδικές εμφανίσεις πραγματοποίησε αφενός ως προσκεκλημένη του Ελληνικού Αρχηγείου του ΝΑΤΟ για ρεσιτάλ-που περιείχαν πάντα έργα ελλήνων συνθετών- το 1992 στη βάση του ΝΑΤΟ στην Νάπολη και αφετέρου το 1993 στην Κωνσταντινούπολη, προσκεκλημένη για ρεσιτάλ υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, γιά τα εκατόχρονα των ελληνικών εκπαιδευτηρίων της Πόλης, της Μεγάλης του Γένους Σχολής και του Ζωγραφείου Λυκείου, ακολούθησε απονομή αναμνηστικού μεταλλίου εκ μέρους Πατριάρχου Βαρθολομαίου.
Το 1993 τιμήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο με αναμνηστικό μετάλλιο.
Τιμήθηκε με το Βραβείο Δισκογραφίας 2000 της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής, και το Ελληνικό Βραβείο Μουσικής 2003 από το Εθνικό Συμβούλιο Μουσικής, μέλος του IMC/UNESCO.IMC/UNESCO, για τις πολυάριθμες εκτελέσεις που έκανε ανά τον κόσμο της σύγχρονης ελληνικής μουσικής, με ενδεικτικό παράδειγμα τη πρεμιέρα του κολοσσιαίου Τρίτου Κοντσέρτου γιά πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα στο Παρίσι, Salle Olivier Messiaen, παραγωγή της Radio France. (βλ. Ετήσιο Συμπλήρωμα 2004 Encyclopaedia Britannica).
Στον τομέα της Μουσικής Δωματίου είχε μακροχρόνιες συνεργασίες με τους λυρικούς καλλιτέχνες Μαρκέλλα Χατζιάνο, Φραγκίσκο Βουτσίνο, Χριστόφορο Σταμπόγλη, τους βιολιστές Ματθαίο Καριόλου και Hideko Udagawa, και τα κουαρτέτα VOCES, AUER, και KROGER.
Δίδαξε ως Artist–in-Residence στο American College of Greece/Deree College και σε Masterclasses, όπως στο Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου Κολομβίας.
To 2019 παρουσίασε την εργασία της: « Μοντερνισμός 20ουαι. και ο Σκαλκώτας: μια προσέγγιση από την πλευρά του ερμηνευτή – θέματα αισθητικής και ερμηνείας» στο Διεθνές Συνέδριο που οργάνωσε η Μουσική Βιβλιοθήκη Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» στο Μέγαρο Μουσικής, με τίτλο « Ο Σκαλκώτας σήμερα».
Γεννημένη στην Κωνσταντινούπολη το 1953 άρχισε τα μαθήματα μουσικής πέντε ετών στο Δημοτικό Ωδείο της Κωνσταντινούπολης με τον Friedrich von Statzer (μαθητής των Emil von Sauer και Fr,Wührer).Μεταναστεύοντας στην Ελλάδα το 1965 έγινε δεκτή με υποτροφία στο Ωδείο Αθηνών, και την επόμενη χρονιά βραβεύτηκε με το Πρώτο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Νέων «Καίτης Παπαϊωάννου». Αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών ταυτόχρονα με Δίπλωμα Πιάνου και Πρώτο Βραβείο παμψηφεί τάξη της Μαρίας Χαιρογιώργου–Σιγάρα, και Δίπλωμα Ανώτερων Θεωρητικών και Πτυχίου Ειδικού Αρμονίας τάξη του μουσουργού Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη, καθώς και με την από 30ετίας μη απονεμηθείσα Μεγάλη Διάκριση του Ωδείου Αθηνών, το Χρυσούν Μετάλλιον Ι.& Α. Συγγρού.
Με την καθοδήγηση του μαέστρου Heinrich Swoboda και της Gina Bachauer συνέχισε τον ανώτερο κύκλο σπουδών ως υπότροφος στη Juilliard School of Music της Νέας Υόρκης, όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές με Bachelor’s Degree Ιn Music (B.M.) και Master’s Degree Ιn Music (M.M) Στην ίδια σχολή δίδαξε ως βοηθός καθηγητή μετά το πέρας των σπουδών της. Πέραν των δασκάλων στην μουσική δωματίου Felix Galimir, Jane Carlson, στην διεύθυνση Abraham Kaplan, στην ανώτερη θεωρία Renée Longy, καθοριστική επιρροή στην διαμόρφωση τη μουσικής της αισθητικής είχε ο συνθέτης David Diamond στο μάθημα μορφολογίας και ανάλυσης.
Στην πιανιστική τέχνη μυήθηκε από τον Jacob Lateiner, στην μονογραφία του οποίου αναφέρεται μεταξύ των πέντε πλέον αντιπροσωπευτικών μαθητών του και από τους εκπρόσωπους της ρωσικής πιανιστικής σχολής της Isabella Vengerova (Pianist, Scholar, Connoisseur: Essays in Honor of Jacob Lateiner (Festschrift Series) Publisher Pendragon Press).
